De Balletschool, Forces of Nature | Foto: Daniëlle Corbijn
Onze danseducatieprogramma's zijn ontwikkeld om de creativiteit en expressie van kinderen op een speelse en inspirerende manier te bevorderen. Met interactieve danslessen nodigen we leerlingen uit om zichzelf vrij te uiten en hun zelfvertrouwen te vergroten. We geloven in maatwerk en stemmen onze programma's volledig af op de behoeften en wensen van de school. Of het nu gaat om een eenmalige workshop of een langdurig dansproject, samen creëren we betekenisvolle en motiverende dansonderwijservaringen voor het primair onderwijs.
Naast danslessen voor leerlingen biedt moves22 ook workshops aan voor leerkrachten. Deze workshops zijn gericht op het integreren van dans in het lesprogramma, waardoor leerkrachten zelf ook de tools krijgen om danseducatie te implementeren. Dit doe ik doormiddel van zelf ontworpen formats, hier vind je een voorbeeld van het format les voorbereiding.
Op maat gemaakte lessen
Focus op creativiteit en autonomie
Veilige en inspirerende leeromgeving
Als toekomstig cultuurcoach en danseducatie-adviseur zet ik mij in voor betekenisvol en duurzaam cultuuronderwijs op basisscholen, waarin dans een vaste en volwaardige plek krijgt. Met mijn achtergrond als dansdocent én Artist Educator kijk ik verder dan losse lessen: ik werk aan de structurele integratie van dans, kunst en cultuur in het curriculum. Daarnaast draag ik bij aan de professionalisering van leerkrachten en het creëren van een creatieve leeromgeving waarin kinderen zich vrij voelen om te bewegen, ontdekken en groeien.
Tijdens mijn stage bij Cultuurpunt Clink! heb ik ervaren hoe belangrijk en waardevol het is om samen te werken met scholen, leerkrachten en cultuurcoördinatoren. Samen ontwikkelden we projecten en gaven we kunstvakken vorm die naadloos aansloten bij de visie en behoeften van zowel de scholen als de leerlingen. Deze ervaring heeft mijn passie versterkt om mij verder te ontwikkelen als professional, zodat ik mijn expertise in danseducatie kan inzetten op zowel school- als beleidsniveau.
Ik denk graag mee over:
het opzetten of verder ontwikkelen van leerlijnen voor dans (of drama)
het ondersteunen van leerkrachten bij het verweven van kunstvakken in hun lessen
het ontwikkelen van een sterke visie op danseducatie binnen scholen en stichtingen
cultuurtrajecten en het bevorderen van samenwerking tussen onderwijs en culturele instellingen
Met een frisse blik, creatieve ideeën en een verbindende aanpak werk ik graag samen aan kunstonderwijs dat kinderen inspireert én helpt groeien.
Tijdens mijn opleiding heb ik onder andere choreografisch meegewerkt aan de schoolvoorstellingen van het Olympus College (jaar 1 en 2), waar dans samensmolt met andere kunstdisciplines in inspirerende voorstellingen voor én door leerlingen.
Met oog voor groepsdynamiek, talentontwikkeling en een veilige leeromgeving zorg ik voor een proces waarin leerlingen betrokken zijn bij het maakproces, ownership ervaren en vol trots kunnen optreden voor een publiek. Zo wordt dans niet alleen een eindproduct, maar een gezamenlijke reis vol groei, expressie en verbinding.
+31 6 16062657
Info.movez22@gmail.com